CARTALIRIK

KOLEKSI LAGU-LAGU PALING POPULAR

Teknik Mudah Bermain Gitar (Recommend)



KAMI DI CARTALIRIK MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YANG MENYERTAI PERADUAN 'MENGIMBAU KENANGAN' DAN TERUSKAN UNTUK MENYOKONG CARTALIRIK KERANA ADA BANYAK LAGI AKTIVITI MENARIK MENANTI ANDA!!!!TAHNIAH!!!


TEMPAT PERTAMA

Daripada: Ahmadha@gmail.com

Ukays

Siapa Yang Rampas Cintamu


Harapan Hatiku ingin hidup bahagia
Tetapi mengapa sering saja hati ini diluka
Baru ku cuba nak bercinta lalu engkau pun buat angkara
Mengapa mesti aku yang menjadi mangsa

Harapan untuk kekalan hanya tinggal igaun
Walaupun telah aku bertahan tapi apa kan daya
Retak akhirnya kasih kita tanpa ku tahu apa punca
Mudah benar kau mematah dahan asmara

Sampai bila harus diri ku begini...oh kekasih
Sampai bila mesti kau dera hatiku
Dimanakah janji yang tabur dulu
Sebelum ku serahkan cinta
Betapa...hancurnya hatiku

Siapa yang ganggu hatimu
Siapa yang rampas cintamu
Katakan padaku biarlah jelas segalanya
Siapa yang sedang kau sayang
Siapa yang yang sedang kau buru
Berterus teranglah dari kau terus menyiksaku

Kisah Di Sebalik Lagu

Salam saudara.Saya nak berkongsi satu cerita yang benar-benar terjadi pada diri saya. Apabila saya terdengar sahaja lagu itu hati saya amat sedih dan serta merta air mata saya jatuh menyembah bumi. Pediah dan perit saya rasakan. Saya bukan hendak mengambil kesempatan untuk menceritakan kisah sedih saya tetapi cuma untuk memberi pengajaran kepada kita semua. Kesilapan saya adalah saya telah jatuh cinta dengan seorang wanita yang pandai dan bijak. Saya bukanlah seorang yang pandai tetapi saya masih seorang lelaki yang waras dan mampu menilai baik buruk seseorang. Kami sama-sama menuntut disebuah sekolah dan saya sekelas dengannya. Saya jatuh cinta padanya sebab dia cantik,manis dan ciri-ciri wanita idaman saya ada padanya. Sepanjang perkenalan kami saya sering menghabiskan masa dengannya dan banyak berkorban deminya. Segala kemahuan dan kehendaknya saya turuti. Namun manusia cepat berubah dan cepat lupa. Nasib saya agak malang kerana tidak dapat menyambung pelajaran dan dia dapat meneruskan pelajaran. Pada mulanya dia berjanji akan setia dengan saya tidakk kira apa jua keadaan. Namun apabila dia berada jauh dengan saya,dia mula berubah. Mesej dan call saya tidak dibalas. Apa salah saya dan kenapa dia jadi begini? Saya sedar siapa diri saya saya saya sememangnya tidak layak untuknya tapi dia jangan lupa siapa yang banyak menolongnya ketika dia memerlukan pertolongan? Saya bukan nak mengungkit kisah lama tapi saya rasa saya perlu kongsikan kisah ini. Saya minta maaf jika saya mengguris perasaan sesiapa. Saya hanya manusia biasa dan saya berserah kepada Yang Maha Esa. Akhir kata satu soalan untuknya 'siapa yang rampas cintamu?'

Admin: Siapa yang rampas cintamu? Waahh syahdunya Ahmad Adha bila kami membaca kisah sedih anda. Kami doakan semoga Adha bertemu dengan orang yang sesuai dan setia pada Adha.Cewaaahhhh..so tahniah daripada kami di cartalirik dan tunggu RM50 sampai kerumah anda.


TEMPAT KEDUA

Daripada: littlepinkygirl.blogspot.com

1st Lady
Never Be Replaced


Baby I love you and i'll never let you go
But if i have to boy i think that you should know
all the love me made
can never be erased
and i promise you that you will never be replaced

Baby I love you and i'll never let you go
but if i have to boy i think that you should know
all the love we made
can never be erased
and i promise you that you never be replaced

I love you
yes i do
ill be with you as long as you want me to
until the end of time

from the day i met knew we'd be together
and now i know i wanna be with you forever
i wanna marry you
and i wanna have your kid
thingking never compare to the feeling of your kisses
i could say i'm truly happy till this day
you make me think i better live my life everyday
there's never been a doubt
in my mind
that i regret ever having you by my side

but if the day that i have to let you go
I think there something i should probably let you know
that everyday
that i've spent with you
and i'll miss you cause i'm happy that i had you at all

*baby i love you and i'll never let you go
but if to boy i think that you should know
all the love we made
can never be erased
and i promise you that you will never be replaced

repeat*

I love you
yes i do
ill be with you as long as you want me to
until the end of time

Kisah Di Sebalik Lagu


Admin: Atas permintaan saudari Ain cerita disebalik kisah ini tidak akan dipertontonkan. Harap maaf. ('',).Nak kenal Ain tak? Klik Sini




Daripada: www.apaniwoi.blogspot.com

Real XPDC
Segar Dalam Ingatan

Aku yang masih segar dalam ingatan
Mengiringi hidupku yang kesepian
Lama mungkin akan aku turutkan
Jika perlu terus aku perjuangkan
Bila larut malam yang menjadi saksinya

Oh demikian halus ciptaan ini
Makin terang di dalam satu rasa
Kita yang masih berlari tanpa beriringan
Lama mungkin aku diperjuangkan
Lamanya mungkin akan ditentukan
Mmmmm yeyeyeye

Tak perlu takut kemungkinan yang datang
Jika ribut pasti jua ada tenang
Lama mungkin hidup di persimpangan
Lambat laun nanti aku tertahan
Sudah kelabu mata yang jadi keletihan
Yeyeyeye yeyeye

Setiap insan punya nyawa yang tersendiri
Terokai hidup dengan nyata ada
Kita yang masih terapung bagai di awangan
Penantian tetap ada dalam tangan
Kepastian..kemungkinan..
Yeyeyeye


Kisah Di Sebalik Lagu


Aku memang pernah dengar lagu ni time PLKN 2004/2005 Kem Guar Cenderai Padang Besar. Member aku Rizal budak Penang tiap-tiap malam bukak lagu nih.Ntah aku rasa lirik lagu ni special sebab hampir 3 bulan di PLKN. Ini lah lagu yang aku dan kawan2 selalu nyanyi dan sampai sekarang pun aku still rasa teringat PLKN kalau aku dengar lagu ni. Lirik dia bagi aku menggambarkan suatu bentuk persahabatan yang erat dan walaupun lama tak berjumpa lirik ni membuatkan kawan2 PLKN aku masih segar dalam ingatan.

Admin: Wahh sayang sungguh Adib ngan kawan2 dia. Apapun tahniah cartalirik ucapkan setelah melalui saringan yang ketat akhirnya lagu ni berjaya jugak tersenarai dalam Top 3. Tahniah Adib. Nak tau siapa Adib nih tak? Klik je sini


Daripada: www.mentari-malam.blogspot.com


Shades
Jangan Kau Ucap Selamat Tinggal


Ku Mencari,Ku Mencari
Apakah salahku
Kau buat ku termenung seorangan
Dalam diri sangsi Akhirnya begini
Perpisahan tak ku duga

Ku mengerti Ku fahami
Keputusan diri
Biar saja aku begini
Permintaa terakhirku Jangan kau lafazkan
Simpan saja kata-kata

Jangan kau ucap selamat tinggal
Jangan kau ucap selamat tinggal
Jangan diucap selamat tinggal
Kepadaku...

Walaupun seketika..walaupun sekelip mata
Simpan saja kata-kata..Ke akhir hayat yang ada
Walaupun seketika...walaupun sekelip mata
Simpan saja kata-kata..Ke akhir hayat yang ada


Kisah Di Sebalik Lagu

Kisah ini bermula lebih kurang dua tahun lepas. Saat pertama kali aku mengenal cinta. Cinta antara Adam dan Hawa. Aku menyanyanginya sepenuh hati. Tanpa ragu,tanpa sangsi. Hari-hari yang dilalui penuh tawa riang. Disaat cinta kami ingin mencapai usia setahun,dugaan datang. Dia berubah sedikit demi sedikit. Tanpa pengetahuan dia,ketika itu aku sedang jatuh sakit. Sakit yang meminta aku kecekalan. Saat itu aku sangat memerlukan pertolongan dia. Di saat aku terlihat perpisahan pada hubungan kami, aku minta dia angkat call aku yang dah lama dia tak hiraukan. Aku nyanyi lagu ini sepenuh hati dengan linangan air mata tapi tak terkesan sedikit pun pada dia. Kalau saat bercinta aku nyanyi lagu ni,pasti dia terusik.Aku dapat tahu si dia sudah jatuh hati pada insan lain.Aku minta pada dia jangan pernah ungkap kata pisah dan hingga saat ini aku tak dapat jawapan sebab perpisahan kami. Setiap kali tarikh mulanya goyah hubungan kami (24/2) aku akan dengar lagu ni dengan penuh esak tangis tapi aku pujuk diri aku dengan ayat2 surah An-nur. Lirik lagu ni sangat mendalam. Menyentuh jiwa kecil aku. Seolah-oleh menuntut aku terus mencintai dia hingga ke akhir hayatku. Hingga kini aku tutup hatiku dari kaum Adam. Saat ada Adam yang ingin menyentuh hatiku, terdengar lagu ni aku jadi takut. Tapi aku sentiasa berdoa suatu hari nanti akan ada Adam yang mempu yakinkan aku ada bahagia selepas derita.

Admin: Tuhan jadikan manusia itu berpasangan. Insyallah akan ada Adam yang datang dan membawa kebahagiaan kepada anda. Siapa-siapa nak jadi Adam mentari-malam ni leh la lawat blog dia ok?? Klik sini

Daripada: izdan_nur@yahoo.com.my

Brothers
Doa Perpisahan

Pertemuan kita di suatu hari
Menitiskan ukhwah yang sejati
Bersyukurlah Kehadrat Ilahi dia atas jalinan yang suci

Namun kini perpisahan yang terjadi
Dugaan yang menimpa diri
Bersabarlah di atas suratan
Ku tetap pergi jua

Kau ku utuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Allah bantulah hambamu

Mencari hidayah daripadamu
Dalam mendidikkan kesabaranku
Ya Allah tabahkanlah hati hamba mu
Di atas perpisahan ini

"Teman betapa pilunya hati menghadapi perpisahan ini,
Pahit manis perjuangan telah kita rasa bersama.Semoga
Allah meredhai persahabatan dan perpisahan ini. Teruskan perjuangan"

Kan ku utuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Allah bantulah hambamu

Senyuman yang tersirat di bibirmu
Menjadi ingatan setiap waktu
Tanda kemesraan bersimpul padu
Kenangku dalam doamu

Semoga Tuhan memberkatimu

Kisah Di Sebalik Lagu

Lirik lagu yang memberikan 1001 kenangan kepada saya dan takkan saya lupakan hingga hujung akhir hayat saya ialah lirik lagu doa perpisahan nyanyian Brother. Apabila lagu ini kedengaran di telinga saya air mata jernih akan mengalir deras di pipi saya. Segalan kenangan akan berputar ligat di fikiran saya kerana SMK Tun Perak, Muar sebelum saya menjejak kaki ke SMKA Maahad Muar. Lirik lagu ini membawa 1001 kenangan kepada saya kerana lagu ini telah dinyanyikan khas buat saya pada hari terakhir saya bersekolah. Semua kawan2 saya sedih dan menyanyikan lagu itu untuk saya jadikan kenangan. Malam itu saya rasa sungguh sedih kerana sudah 3 bulan saya cipta kenangan pahit manis bersama rakan2 saya sebelum saya dapat tawaran ke Mahad Muar saya selalu berdoa supaya saya takkan dapat tawaran lain tapi doa ibu lebih makbul iaitu ingin saya belajar di Maahad.Dengan hati yang tidak ikhlas saya terpaksa terima juga. Saya minta pada ibu saya agar saya berada di Tun Perak selama seminggu lagi tapi ibu saya tidak bagi. Hari ini dapat surat esok ibu saya suruh daftar.Sedih dan terkilan semua ada. Pindah secara mengejut. Tarikh 1 Mac merupakan tarikh yang paling saya benci buat selama-lamanya kerana tarikh itu telah memisahkan saya dan kawan-kawan saya yang paling saya sayang. Kini saya telah belajar 5 tahun di Maahad tapi hati saya tetap di Tun Perak. Saya cuba untuk memaksa hati untuk menerima Maahad tapi tidak boleh.Tapi saya tetap terima dengan redha kerana setiap dugaan akan mematangkan kita. Akhir bicara harapan saya sebelum saya mengambil peperiksaan trial Spm saya dapat berjumpa semua kawan2 saya yang telah terpisah sejak 5 tahun lepas dan dapat menyanyikan lagu doa perpisahan.Amin Ya Rabbal Alamin.

Admin: Amin...kami juga mendoakan izdan memperolehi keputusan yang cemerlang dan dapat berjumpa semula dengan kawan2 yer. Jangan putus asa dan tabahkan hati kerana setiap yang terjadi di dalam hidup kita adalah azimat untuk kita berjaya ok???See you at universiti ok??


PERADUAN MENGIMBAU KENANGAN

MENANGI RM50 DENGAN MENGHANTAR LAGU KENANGAN ANDA

Daripada Admin Cartalirik:

Salam dan selamat sejahtera saya ucapakan kepada semua penggemar Lirik Lagu Best. Terima kasih di atas sokongan anda semua kerana dalam tempoh yang singkat sahaja Cartalirik telah berjaya mencapai rating pelawat sebanyak 2669(statistik Nuffnang). Ini adalah pencapaian yang memberansangkan kerana Cartalirik baru berusia sebulan.

Oleh itu bagi menghargai sumbangan dan sokongan anda Admin Cartalirik akan mengadakan ‘PERADUAN MENGIMBAU KENANGAN’ dan anda berpeluang memenangi wang tunai sebanyak RM50. Syarat-syarat peraduan adalah seperti berikut:

1.Anda hanya perlu menghantar ‘Lirik Lagu Kenangan Anda’ kepada:

wancupie@gmail.com

2.Ceritakan mengapa lirik lagu tersebut memberi kenangan kepada anda. Cerita rekaan tidak akan dilayan.

3.Anda boleh menghantar Lirik Lagu dalam bahasa Malaysia atau Inggeris.

4.Lima ‘Lirik Lagu Kenangan Anda’ yang terbaik akan dipilih dan dipostkan dalam Cartalirik dan anda berpeluang untuk mempromosikan blog anda.Pemenang tempat pertama akan menerima wang tunai RM50 dalam bentuk wang pos.Jadi tidak perlu untuk memberi no akaun anda.

5.Peraduan terbuka kepada semua yang melawati Cartalirik.Peraduan akan dibuka pada 23 Mac hingga 30 Mac 2009 dan pemenang ‘PERADUAN MENGIMBAU KENANGAN’ akan diumumkan pada 1 April 2009.

6.Keputusan pemilihan adalah muktamad dan sebarang emel bantahan tidak diterima.

Salam Iklas:

Admin Cartalirik







I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
While you're far away and dreaming
I could spend my life in this sweet surrender

I could stay lost in this moment forever
Well, every moment spent with you
Is a moment I treasure

(Chorus)

I don't wanna close my eyes
I don't wanna fall asleep
Cause I'd miss you, baby
And I don't wanna miss a thing

Cause even when I dream of you
The sweetest dream would never do
I'd still miss you, baby
And I don't wanna miss a thing

Lying close to you
Feeling your heart beating
And I'm wondering what you're dreaming
Wondering if it's me you're seeing
Then I kiss your eyes and thank
God we're together
And I just wanna stay with you
In this moment forever, forever and ever

(chorus)

I don't wanna close my eyes
I don't wanna fall asleep
Cause I'd miss you, baby
And I don't wanna miss a thing

Cause even when I dream of you
The sweetest dream would never do
I'd still miss you, baby
And I don't wanna miss a thing

I don't wanna miss one smile
I don't wanna miss one kiss
Well, I just wanna be with you
Right here with you, just like this

I just wanna hold you close
Feel your heart so close to mine
And just stay here in this moment
For all the rest of time

(Chorus)

Don't wanna close my eyes
Don't wanna fall asleep
Cause I'd miss you, baby
And I don't wanna miss a thing

Cause even when I dream of you
The sweetest dream would never do
Cause I'd still miss you, baby
And I don't wanna miss a thing

I don't wanna close my eyes
I don't wanna fall asleep
Cause I'd miss you, baby
And I don't wanna miss a thing

Cause even when I dream of you
The sweetest dream would never do
I'd still miss you, baby
And I don't wanna miss a thing
Don't wanna close my eyes

Don't wanna fall asleep, yeah
I don't wanna miss a thing
I don't wanna miss a thing


I Don't Want To Miss A Thing




Comparisons are easily turned
Once you’ve had a taste of perfection
Like an apple hanging from a tree
I picked the ripest one I still got the seed

You said move on Where do I go
I guess second best Is all I will know
Cause when I’m with him I am thinking of you
Thinking of you What you would do if

You were the one Who was spending the night
Oh I wish that I Was looking into your eyes
You’re like an Indian summer In the middle of winter
Like a hard candy With a surprise center

How do I get better Once I’ve had the best
You said there’s Tons of fish in the water
So the waters I will test He kissed my lips
I taste your mouth He pulled me in I was disgusted with myself

Cause when I’m with him I am thinking of you
Thinking of you What you would do if
You were the one
Who was spending the night

Oh I wish that I Was looking into
You’re the best And yes I do regret
How I could let myself
Let you go Now the lesson’s learned

I touched it I was burned Oh I think you should know
Cause when I’m with him I am thinking of you
Thinking of you What you would do if
You were the one Who was spending the night
Oh I wish that I Was looking into your eyes
Looking into your eyes Looking into your eyes
Oh won’t you walk through And bust in the door
And take me away Oh no more mistakes
Cause in your eyes I’d like to stay
Stay


Katy Perry - Thinking of You




Soalan itu sering ditanya oleh rakan-rakan. Kenapa memilih untuk menyiarkan koleksi lirik? Jawapannya mudah sahaja. Muzik dan lirik adalah perkara yang penulis sangat gemari dari dahulu hingga kini. Ramai penulis blog memlilih untuk menulis perihal yang kadangkala beliau sendiri tidak fahami dan mengerti. Namun itu semua adalah hak masing-masing untuk menulis apa sahaja yang beliau sukai dan fahami. Dunia ini adalah milik kita bersama.Dunia blog ini juga adalah milik kita bersama jua. Perkara yang paling penting ketika ini adalah kita saling membantu antara satu sama lain. Itulah semangat yang perlu ada dalam diri setiap insan yang bernama manusia.

Jadi di dalam cartalirik kali ini, penulis telah memilih enam lirik terbaru dimana kesemua lirik ini telah dipilih oleh para juri profesional dan lirik-lirik ini telah menduduki carta teratas lirik-lirik terbaik minggu ini. Jadi kepada semua peminat muzik dan pelawat blog ini,jangan lupa untuk memberi UNDI anda sebelum anda meninggalkan laman ini. Kerjasama dan sokongan anda amatlah penulis hargai. Sebarang komen dan cadangan untuk meningkatkan cartalirik ini amat dialu-alukan. SELAMAT MENGUNDI.('',)


We were both young when I first saw you 
I close my eyes 
And the flashback starts 
I'm standing there 
On a balcony of summer air
See the lights, 
See the party, the ball gowns 
I see you make your way through the crowd 

You say hello 
Little did I know
That you were Romeo you were throwing pebbles 
And my daddy said stay away from Juliet 
And I was crying on the staircase 
Begging you please don't go, and I said:
Romeo take me somewhere we can be alone 
I'll be waiting all there's left to do is run 
You'll be the prince and I'll be the princess 
It's a love story baby just say yes

So I sneak out to the garden to see you 
We keep quiet cause we're dead if they know 
So close your eyes 
Escape this town for a little while
Cause you were Romeo I was a scarlet letter 
And my daddy said stay away from Juliet 
But you were everything to me 
I was begging you please don't go and I said:


Romeo take me somewhere we can be alone 
I'll be waiting all there's left to do is run 
You'll be the prince and I'll be the princess 
It's a love story baby just say yes
Romeo save me, they try to tell me how to feel 
This love is difficult, but it's real, 
Don't be afraid 
We'll make it out of this mess 
It's a love story baby just say yes, oh,

I got tired of waiting 
Wondering if you were ever coming around 
My faith in you was fading 
When I met you on the outskirts of town I said:

Romeo save me I've been feeling so alone 
I keep waiting for you but you never come 
Is this in my head, I don't know what to think 
He knealt to the ground and pulled out a ring
And said:

Marry me Juliet you'll never have to be alone 
I love you and that's all I really know 
I talked to your dad go pick out a white dress 
It's a love story baby just say yes
Oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh
Cause we were both young when I first saw you

Taylor Swift - Love Story







We're driving slow through the snow on 5th Avenue
And right now radio's all that we can hear
Now we ain't talked since we left, it's so overdue
It's cold outside but between us it's worse in here

The world slows down
But my heart beats fast right now
I know this is the part
Where the end starts

I can't take it any longer
Thought that we were stronger
All we do is linger
Slipping through my fingers

I don't wanna try now
All that's left's goodbye to
Find a way that I can tell you

I hate this part right here
I hate this part right here
I just can't take your tears
I hate this part right here

Everyday, seven takes of the same old scene
Seems we're bound by the laws of the same routine
Gotta talk to you now 'fore we go to sleep
But will we sleep once I tell you what's hurting me?

The world slows down
But my heart beats fast right now
I know this is the part
Where the end starts

I can't take it any longer
Thought that we were stronger
All we do is linger
Slipping through our fingers

I don't wanna try now
All that's left's goodbye to
Find a way that I can tell you

I hate this part right here
I hate this part right here
I just can't take your tears
I hate this part right here

I know you'll ask me to hold on
And carry on like nothing's wrong
But there is no more time for lies
'Cause I see sunset in your eyes

I can't take it any longer
Thought that we were stronger
All we do is linger
Slipping through our fingers

I don't wanna try now
All that's left's goodbye to
Find a way that I can tell you

That I gotta do it
I gotta do it
I gotta do it
I hate this part

I gotta do it
I gotta do it
I gotta do it, oh

I hate this part right here
I hate this part right here
I just can't take these tears
I hate this part right here

Pussycats Dolls - I Hate This Part


Diskriminasi menjatuhkan aku 
Reputasi kini menjadi bisu 
dan aku , ku layu 
disitu
Mengharapkan sesuatu yang baru 
itulah impian aku
 
Dan bila kau menghilang 
Musnah la, musnah impian 
tuk menggapai bintang 
terangi hidup ku 

Ku mahu kau tahu 
engkaulah, destinasiku 
dalam ingatanku .. oh oh oh…
Kerana diri ini tak daya lagi 
menempuh hidup yang ku temui 
dan aku , ku tunggu .. oh oh oh 
disitu
Mengharapkan sesuatu yang baru 
itulah impian aku

Bunkface - Situasi



Terbawa aku dalam rasa 
Yang selama ini terlupa 
Ooohhh Ooooh 
Mungkinkah ini cinta…
Hatiku cuba 
Tuk mencari 
Kemana aku telah pergi 
Ooohh Oooh 
Mungkin ini semua mimpi
 
Hanya ilusi 
Cinta yang menipu 
Keindahan yang semu 
Semua hanya palsu 
Keindahan semu 
Semua hanya palsu

Bawa aku…. 
Kepada MU 
Keindahan yang tak semu 
Peluk aku 
Jangan pernah 
Kau biarkan 
Ku terlupa pada Mu
Kasih tempat mengadu 
Takkan ada cinta yang bisa sempurna 
Selain kepadaMu 
Kepada MU

6ixth Sense/ Noe - Cinta Yang Sempurna



Rasa lahirnya impianku 
Bila terpandang wajahmu 
Lirik senyuman kilauan mata 
Memikat memukau jiwa ini 

Inginlah aku menyapa 
Mahu ku kenali hatimu 
kini Ku sedari ini bukan biasa
Tak dapat aku lindungi perasaan 
Engkau impian yang aku idamkan 
Kau yang ku puja, kau yang ku sanjung 
Kau yang aku perlukan 
Kau yang ku sayang, kau yang ku cinta 
Kaulah satu cinta terhalang 

Engkau lafazkan perasaan 
Setulus hati jiwamu 
Penuh kepuasan, penuh bermakna 
Memikat hati dan naluriku
Walau ku sadari 
Kau tetapkan perasaanmu 
Kau berikan cinta yang 
Terpendam
Walau ku tahu kita 
Tak mungkin bersama 
Tetap ku sanjung cintamu yang suci…walau terhalang

Bob-Cinta Terhalang



Deras hatiku berdetak 
Di langit aku terlihat kamu 
Terang malam teman kita 
Dengan angin meniup sayu

Kupetik gitar akustik ini 
Dengan harapan dia mendengar 
Melodi indah yang kucipta 
Hanya untuk luahkan rinduku padanya

Dan aku terus 
Menyanyi lagu ini untukmu 
Walau berjuta mendengar 
Lagu ini hanya untukmu
Arah hidup kita 
Tergambar bintang di angkasa 
Berkelip melukis cinta 

Terciptalah lagu kita
Oh..oh..oh 
Oh..oh..oooh
Melodi indah yang kucipta 

Hanya untuk luahkan rinduku padanya
Dan aku terus 
Menyanyi lagu ini untukmu 
Walau berjuta mendengar 
Lagu ini hanya untukmu

Arah hidup kita 
Tergambar bintang di angkasa 
Berkelip melukis cinta 
Terciptalah lagu kita
Terciptalah lagu kita

Aizat - Lagu Kita


Hancur hatiku, mengenang dikau 
Menjadi keping keping setelah kau pergi 
Tinggalkan kasih sayang 
Yang pernah singgah antara kita 
Masihkah ada sayang itu....

Memang salahku 
Yang tak pernah bisa 
Meninggalkan dirinya 
'Tuk bersama kamu 
Walau 'tuk trus bersama 
Kan ada hati yang kan terluka 
Dan kutahu kau tak mau

Skali lagi maafkanlah 
Karna aku cinta kau dan dia 
Maafkanlah ku tak bisa tinggalkan dirinya

Mungkin tak mungkin 
'Tuk terus bersama jalani semua cinta 
Yang tlah dijalani 
Tapi bila itu yang kau pikir yang terbaik untukmu 
Bahagiaku untuk dirimu

Simpan sisa - sisa cerita cinta berdua 
Walau tak terjadi cerita cinta berdua

Simpan sisa - sisa cerita cinta berdua 
Walau tak tercipta cerita cinta berdua

Dewa 19 - Aku Cinta Kau dan Dia


Ku membenarkan jiwaku
Untuk mencintaimu
Ku persembahkan hidupku
Untuk bersama kamu

Dan diriku untuk kamu
Belum pernah kumerasai begitu

Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu

Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Namun aku tetap aku
Yang terbaik untuk diriku
Hanya satu
Hanya kamu

Ku membiarkan hatiku
Untuk merinduimu
Ku menghamparkan sakitku
Untuk tatapan kamu

Bersamamu harapanku
Hilang dalam terang yang membutakanku
Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

Dan segala yang ku ada
Ku berikan semua
Untuk dirimu saja

Ku mahu dirimu
Bahagia untuk selamanya
Biar sampai syurga
Aku menunggu cinta darimu
Agar ku sempurna

Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu
Namun aku tetap aku
Yang terbaik tuk diriku
Hanya satu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

Faizal Tahir - Sampai Syurga

video


Lidah kukelu dan minda ku membeku
Semangat kuhilang entah ke mana
Dari pagi sehingga malam datang menjelma
Congak posisi diri

Macam-macam cara tuk kulepaskan raga
Dari berterusan ku disakiti
Engkau yang belagak bagai raja di istana
Jadikan ku sang abdi

Mau saja…aku melepaskan diri dan terus berlari
Boleh saja…kata hati yang berbisik meracuni
Boleh saja …ku turutkan kata hati yang ingin mencuba
Gagal lagi…kamar ku sedia terkunci

Difikir-fikir mengapa harus takut
Sedang asalnya ku yang berkuasa
Biarpun aku Stacy bukannya permaisuri
Harga diriku tinggi

Engkau sekadar datang menumpang saja
Telah terbongkar sifatmu pendusta
Engkau yang belagak bagai raja di istana
Jadikan ku sang abdi

Mau saja…Aku melepaskan diri dan terus berlari
Boleh saja…kata hati yang berbisik meracuni
Boleh saja…ku turutkan kata hati yang ingin mencuba
Gagal lagi…kamar kusedia terkunci

Umpama perang
Umpan perlu dikorbakan
Demi mencapai maksud dan tujuan oh…
Perasaanku terpaksa menjadi taruhan
Akhir nanti engkau akan pasti aku tawani

Stacy - Aku Stacy

Oh Bulan.. 
Enggan melayan diriku lagi 
Pabila airmata membasahi pipi 
Dan lagu lagu di radio seolah olah memerli aku 
Pabila kau bersama yang lain

 

Adakah perasaan benci ini sebenarnya cinta 
Yang masih bersemadi untukmu 
Dan sebenarnya ku mengharapkan di sebalik senyumanmu itu 
Kau juga menyintai aku

 

Ku enggan berpura pura ku bahagia 
Ku enggan melihat kau bersama si dia 
Oh ku akui cemburu 
Mula menular dalam diri 
Pabila kau bersama yang lain

 

Adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta 
Yang masih bersemadi untukmu 
Dan sebenarya ku mengharapkan 
Di sebalik senyuman mu itu 
Dan Sebenarnya  
Kau juga merindui aku

 

Pabila kau merenung matanya 
Ku rebah jatuh ke bumi 
Di saat kau benar-benar mahu pergi 
Seperti ku bernafas dalam air

 

Adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta 
Yang masih.. bersemadi untukmu 
Dan sebenarya ku mengharapkan 
Di sebalik senyuman mu itu 
Kau juga merindui aku

Oh...

 

Dan Sebenarnya .. 
Dan Sebenarnya .. 
Aku rindu ..



Yuna - Dan Sebenarnya

Klik Lagu

Cintaku cintaku padamu
Tak besar seperti dulu
Pernah kau begitu menilai cintaku
Begitu rendah di matamu

Sayangku sayangku padamu
Tak indah seperti dulu
Maumu begini maumu begitu
Tak pernah engkau hargai aku

Oo ooh i am sorry
Ku tak akan love U lagi

Ku peluk memeluk dirimu
Tak hangat seperti dulu
Ku jadi selingkuh karna kau selingkuh
Biar sama-sama kita selingkuh

Oo ooh i am sorry
Ku tak akan love you lagi

Biar ku putuskan saja
Ku tak mau hatiku terluka

Lebih baik ku cukupkan saja
Ku tak mau batinku tersiksa

Jangan kau slalu merasa
Wanita bukan dirimu saja
Lebih baik ku putuskan saja
Cari pacar lagi

Cari pacar lagi
Cari pacar lagi


ST12-Cari Pacar Lagi


Klik Lagu

video



kau gadisku yang cantik
coba lihat aku disini
disini ada aku yang cinta padamu

kau gadisku yang manis
coba lihat aku disini


disini ada aku yang sayang padamu

walau kutahu bahwa dirimu
sudah ada yang punya
namun kan kutunggu sampai kau mau

 

[reff]
jangan jangan kau menolak cintaku
jangan jangan kau ragukan hatiku
ku kan selalu setia menunggu
untuk jadi pacarmu

 

jangan jangan kau tak kenal cintaku
jangan jangan kau hiraukan pacarmu
putuskanlah saja pacarmu
lalu bilang i love you padaku

walau kutahu bahwa dirimu
sudah ada yang punya
namun kan kutunggu sampai kau mau

back to reff

ST12-Puspa (Video)


video



                                                   

Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
and now I'm trying to get back
Before the cool done run out
I'll be giving it my bestest
Nothing's going to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some

I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love
Listen to the music of the moment people dance and sing
We're just one big family
And It's our God-forsaken right to be loved love loved love loved

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Scooch closer dear
and i will nibble your ear

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
My breath fogged up the glass
And so I drew a new face and laughed
I guess what i be saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanity and just go with the seasons
It's what we aim to do
Our name is our virtue

I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
this is our fate, I'm yours

Well no no, well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find the sky is yours
Listen to the music of the moment come and dance with me
A lá one big family (2nd time: A lá happy family; 3rd time: A lá peaceful melody)
It's your God-forsaken right to be loved love love love

I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

No please, don't complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

No please, don't hesitate
no more, no more
It cannot wait
The sky is your's!


Jason Mraz-I'm Yours (Video)

 

video



Do you hear me,
I'm talking to you
Across the water across the deep blue ocean
Under the open sky, oh my, baby I'm trying
Boy I hear you in my dreams
I feel your whisper across the sea
I keep you with me in my heart
You make it easier when life gets hard

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

They don't know how long it takes
Waiting for a love like this
Every time we say goodbye
I wish we had one more kiss
I'll wait for you I promise you, I will

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Lucky we're in love every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

And so I'm sailing through the sea
To an island where we'll meet
You'll hear the music fill the air
I'll put a flower in your hair
Though the breezes through trees
Move so pretty you're all I see
As the world keeps spinning round
You hold me right here right now

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
I'm lucky we're in love every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh
Ooooh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

Jason Mraz-Lucky (Video)

 


4 March 2009 at Stadium Negara,
 Kuala Lumpur Malaysia.
Jason Mraz-Road To KL

Subscribe to: Posts (Atom)
Custom Search